Oyunlaştırma (Gamification) neden bu kadar popüler oldu?

Hatırlayalım;
Oyunlaştırma; oyun mekaniklerinin ve oyun tasarım öğelerinin oyun dışı senaryolara uygulanmasıdır. Bu, katılımı teşvik etmek için puanlama, zamanlama, rekabet ve rozet ödülleri gibi öğelerin günlük görevlere uygulanmasını içerir.
Günümüzde işletmeler, çalışanları motive etmek ve müşterileri marka faaliyetlerine dahil etmek için geri bildirim sistemleri ve ödüller gibi oyun tasarım tekniklerini kullanmaya çalışmaktadır. Oyunlaştırmanın oyun dışı herhangi bir bağlama uygulanmasının nihai amacı, kullanıcı katılımını artırmaktır.

HBR'da yayınlanan "How Gamification Can Boost Employee Engagement"
makaleden önemli notlarım:

🔔 Oyunlaştırmanın oyun dışı herhangi bir bağlama uygulanmasının nihai amacı, kullanıcı katılımını artırmaktır.

🔔 Çalışanların ilgisizliği kalıcı bir sorundur ve heyecan yaratma girişimleri genellikle başarısız olur. Ancak, oyunlaştırma — motive etmek için oyun öğelerinin kullanılması — dikkatli bir şekilde uygulandığında ciddi bir potansiyele sahiptir.

🔔Oyunlaştırma, motivasyon sistemimizin üç temel öğesini harekete geçirir.

🔍 İlk olarak, özerk hissetmemiz gerekir; kendi hayatımızı yönetme arzusu. Oyunlar bize bir yol seçme yeteneği sağlar.
🔍İkinci olarak, yetkin hissetmemiz gerekir; kanıtlanabilir şekilde etkili olma arzusu. Oyunlar, ustalığa doğru ilerlememizi deneyimlememizi sağlar.
🔍Üçüncü olarak, ilişki hissetmemiz gerekir; başkalarıyla bağlantı kurma arzusu. Oyunlar, başkalarıyla birlikte ve onlara karşı çalışmamızı sağlar ve ortak bir ilgi etrafında bir topluluk oluşturur.

 

Detaylı bilgi için: Tıklayın